Reformer pilates

TÖKÉLETESÍTSD A TESTED gépi pilates edzéssel!

 ÚJ3

Mi a reformer ? Mire jó ? Mik az előnyei a reformer órának a matrac órával szemben ?

Itt az ideje, hogy kipróbáld a pilates gépes verzióját, a reformer órát!

A reformer egy eszköz a pilatesben. Joseph Pilates fejlesztette ki kórházi ágyakból az 1. világháború idején, mikor internálótáborba került és módszerével elkezdte tornáztatni a sérült, rokkant katonákat. Rugókat, köteleket szerelt a kórház néhány ágyára és ezek segítségével mozgatta az ott fekvő betegeket, akik így hamarabb felépültek. Az azóta eltelt közel 100 év alatt az ágyakat és Pilates módszerét továbbfejlesztették és rengeteg gyakorlat áll már rendelkezésünkre, hogy testünk rugalmasságát és erejét reformeren csiszoljuk.

A rugók és a kötelek segítségével ugyanis segítséget, támaszt illetve épp ellenkezőleg ellenállást lehet képezni, így a reformeres mozgás egyaránt jó rehabilitációban, amikor egy sérülésből szeretnénk felépülni, szintén hasznos egészséges emberek számára és kiváló lehetőséget nyújt sportolók (értsd professzionális versenyző) számára, hogy túlfeszített, -hajtott izmaikat megnyújtsák és minél intenzívebben tudják használni az erőközpontjukat (core izmokat), mely által jelentős mértékben csökken a sérülés valószínűsége.új5

A sérülések, helytelen testtartások, mozgásminták gyakran az izomzat kiegyensúlyozatlanságából erednek (pl túl erős hátizmok vs gyenge hasizmok vagy erős combfeszítő vs gyenge combhajlító stb). A reformeren való rendszeres gyakorlással ezek az elváltozások remekül kezelhetőek, visszaállítják vagy legalábbis terelik a testet a szimmetria irányába, mivel a teljes izomzatot komplexen nyújtják. Reformerezés által a gerinc rugalmassága fokozódik, az ízületek mozgásterjedelme növekedik.

A reformeren lehet hason, háton feküdni, ülni, térdelni, állni, az alátámasztási felület nagyságát változtatni, ezáltal fokozni vagy mérsékelni a kihívásokat testünk számára.

Mivel a különböző testhelyzetekben másként hat ránk a gravitáció, változik a test súlypontja, így az izmok is másként fognak dolgozni. Például ugyanaz a mozdulat térdelve vagy hason fekve teljesen már érzetet fog okozni és más lesz a hatása is.

A nálunk is jól ismert matracos pilates órával ellentétben reformer órán kevésbé tudsz rosszul mozogni. A reformer rákényszerít a helyes technikára, úgy mond „keretek közé szorít”, kénytelen vagy erőközpontból mozogni. Sok kezdő vendég amikor hezitál, hogy matrac vagy reformer órát válasszon úgy gondolkodik, hogy jó lesz nekem a matrac, az a biztos, az könnyű. Óriási tévedés. A matrac óra nehezebb, ott csak a saját izomzatodra vagy hagyatkozva, hogy küzdj a gravitáció ellen, a mozgás technikáját vagy megérted vagy nem, valamit próbálsz csinálni. Ezzel szemben a reformer órán a rúgók, kötelek segítenek (pl a lábadat ég felé tartani), ahogy fekszel, ülsz a gépen, rá vagy kényszerítve, hogy helyesen mozogj (technikai szempontból), csak annyit tudsz csinálni, amennyit bírsz vagy enged a tested az adott állapotában, nem tudod magad túlfeszíteni (ez egyébként ad egyfajta nehézséget). Ha például valaki idős, nehezen mozog vagy nehezen tud leülni a talajra, gondot okoz a nyújtott lábbal ülés matracon, jelentős túlsúlya van, sérülésből lábadozik, merevek az ízületei, nehezére esik hanyatt feküdni biztos, hogy a reformer órával érdemes kezdenie és majd később áttérni vagy kombinálni matrac órával.

Bátran próbáljátok ki a reformer órát vagy néha-néha engedjétek meg magatoknak. Sok új élménnyel fogtok gazdagodni testben, fejben és lélekben egyaránt.

Órarend:

Az órarendet ITT találjátok majd!

Árak:

 Refomer gépes pilates óráinkat + 1000 Ft kiegészítő jeggyel tudod látogatni   5-10 alkalmas és havi/3 havi/6 havi/12 havi csoporto/kombinált bérlettel és csoportos órára szóló napijeggyel!

Információ és bejelentkezés:

info@fandm.hu